FAQ

Onderhoud

U wilt natuurlijk uw fauteuil of bank lang mooi houden om er jaren van te kunnen genieten. Dit vraagt om dagelijks onderhoud door de bank af te stoffen of schoon te zuigen. Daarnaast kunt u kiezen voor ons vijfjaren-Fixx-vlekgarantieplan. Hiermee voorkomt u dat er vloeistoffen en vetten in de stof dringen, want u kunt ze makkelijk verwijderen. Kijk bij de toelichting bij de stofstalen naar de overige methodes om de stoffen schoon te maken. De meeste stoffen kunnen tegen heet water, maar niet alle! Als u niet zeker meer bent van de beste methode neem dan contact met ons op. Bel naar 0622694323 of mail [email protected]. We helpen je graag!

Stofstalen

Wij bieden de mogelijkheid om drie gratis stofstalen aan huis bezorgd te krijgen. Deze hebben een afmeting van 5 cm bij 5 cm. We zullen deze binnen 2 werkdagen verzenden, met uitzondering van vakantie en feestdagen.

De stofstalen kunnen hier worden besteld. 

Proefzitten

Wij raden iedereen aan om een keer langs te komen bij onze showroom. Hier staan al onze nieuwste modellen, hebben we een extreem uitgebreide keuze aan stofstalen (meer dan 10.000!!!) en hebben we bovendien allerlei accessoires waardoor je je ogen uitkijkt.

De showroom is 6 dagen per week geopend op afspraak van maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 21:00. Om een afspraak te maken kunt u bellen naar  0622694323 of mail [email protected]

 

Overige vragen

Kan ik een eigen stof krijgen?

Ja! Dit kan zeker. De enige voorwaarde die hier aan verbonden zit is dat het patroon effen moet zijn.

 

Zijn alle stoffen wasbaar?

Nee, niet allemaal. Sommige wel, maar andere moeten op een anders worden behandeld. Informatie hierover staat op de stofstalen pagina. Als jouw stof hier niet tussen staat kun je contact opnemen met ons. We zoeken het graag even op voor je.

 

Kan ik mijn auto parkeren bij jullie?

Ja, je kunt gratis parkeren voor de deur. 

 

Hoe ver is jullie showroom van het station verwijderd?

Mocht je met de trein komen kunt u 10 minuten van te voren even bellen. Dan halen we je graag op van station Alkmaar-Noord. 

 

Kan de levering uitlopen?

Het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat in het productieproces. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Daarna houden we je op de hoogte van de nieuwe leverdatum. 

 

Het kan natuurlijk zo zijn dat jouw vraag hier niet tussen zit. Hiervoor kunt u bellen naar  0622694323 of mailen naar [email protected]. Of  vul het contactformulier in op de contact pagina.

Bestellen en bezorgen

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, wordt uw bank volgens uw wensen samengesteld. Omdat de meeste banken speciaal moeten worden gemaakt, ligt de levertijd tussen zes en tien weken. Zodra wij weten wanneer uw bank of fauteuil binnenkomt, nemen wij direct contact met u op om een bezorgdatum af te spreken. Wij houden u per sms op de hoogte van de status van uw bestelling. Door de ruime keuzemogelijkheden is het bijna onmogelijk voorraden aan te houden. De rompen voor de banken en de poten zijn meestal wel op voorraad. Indien de klant niet aanwezig is op het afgesproken moment en tijdstip van levering, zal ter plekke telefonisch contact gelegd worden om de levering toch te laten slagen. Lukt dit niet, zal er een nieuwe afspraak gemaakt worden voor aflevering.
 
Bezorgkosten
Bezorging is gratis in heel Nederland. Voor de Waddeneilanden berekenen wij uitsluitend de kosten van de overtocht. Bezorging in België en Duitsland geschiedt in overleg. Dit geldt alleen voor woningen op de begane grond. Bent u woonachtig op de 1e verdieping of hoger? Dan zal er een meerprijs van € 50,- in rekening worden gebracht. Deze meerprijs geldt ook als er een lift aanwezig is. Indien de woning alleen middels een lift bereikt kan worden, dient de koper dit vooraf te vermelden bij de ondernemer. Verdieping en dieptemaat lift moet bekend zijn bij de ondernemer. Indien er geen gebruik gemaakt kan worden van de lift in verband met het formaat van de bank wordt er bezorgd middels een buitenlift, deze kosten zijn voor rekening van de koper en bedragen € 110,-.

Veilig bestellen en retour geven
Wij proberen alles heel transparant te houden. U kunt veilig bestellen via onze website, per e-mail, telefonisch of in onze showroom.

Betalen
Wij vragen geen aanbetaling, maar een contante betaling of middels internetbankieren. Ook kunt u betalen via PayPal of iDeal.

Annuleren
Zolang uw bank of fauteuil nog niet is geleverd, kunt u binnen een termijn van acht dagen uw bestelling kosteloos annuleren of wijzigen. Indien u uw bestelling annuleert ná deze termijn, bent u annuleringskosten verschuldigd. Die kunnen variëren van 25% tot 50% van het totaalbedrag.

N.B. Als u een fauteuil of bank buiten onze standaardstoffencollectie heeft besteld en u wilt deze retourneren, dan berekenen wij 50% compensatievergoeding. Het is immers een uniek artikel, waardoor doorverkoop moeilijker is. Deze kosten worden alleen berekend bij maatwerkproducten. Voor standaardproducten geldt dat u kosteloos een beroep kunt doen op het herroepingsrecht, zoals hieronder omschreven.

Herroepingsrecht

“U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Indien u zelf de goederen retourneert en terug zendt, zijn de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor uw rekening.

Retouradres

Zitbankenopmaat B.V.
T.a.v. Hans Gonggrijp
Berenkoog 14
1822 BJ Alkmaar

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

 

Retourneren
Indien u niet tevreden bent, kunt u binnen veertien dagen na levering melden dat u het product wenst te retourneren. Wij halen het product dan binnen veertien dagen na de aanmelding bij u op. Dit kost u niets; u krijgt uw geld terug. Een uitzondering hierop is als uw bestelling maatwerk betreft en de fauteuil of bank niet in onze standaardstoffencollectie is besteld.

Het betaalde bedrag zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding worden teruggestort.

Let op: Indien er een koop in of via de showroom tot stand is gekomen, is koop-koop en zijn de algemene voorwaarden en het herroepingsrecht niet van toepassing.

 

Garantie

Uw aankoop valt onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product dient goed verpakt te zijn in karton en plastic zodat er geen water en vuil binnen kan dringen.

Het product dient overeen te komen met hetgeen de consument in de showroom heeft gezien. De kwaliteit mag daar niet van afwijken.

Tevens wordt er vijf jaar garantie gegeven op de romp en binnenvering. Deze extra garantie doet niets af aan de bovengenoemde wettelijke garantie.

Klachten procedure

Klachten product Als u klachten ervaart over de geleverde goederen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Deze is te bereiken via [email protected]. Via de mail spreken wij een termijn af waarbij een serviceman bij u thuis komt overleggen over de klachten en deze te beoordelen. Hierna bespreken wij ter plekken hoe we de klacht gaan oplossen en hoe lang dit zal gaan duren. Klachten site Klachten over de website nemen wij zeer serieus. Deze communiceren wij direct naar ons website beheer, zodat dit zo snel mogelijk wordt afgehandeld en aangepast. Klachten levering Is uw bestelling beschadigd aangekomen of is er bij het afleveren schade ontstaan bij uw inboedel? Laat ook dit direct weten. Hoe sneller hoe beter. Dit kan via de e-mail [email protected]. Klachten service Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht en zoekt u een uitgebreidere hulp, dan kunt u direct contact op nemen met de klantenservice. Wij streven er naar iedereen met een goed gevoel de deur uit te laten gaan. Heeft u het gevoel dat u te kort bent gedaan, laat dit dan direct weten! Zo zoeken we samen naar een betere oplossing. Bent u hierna nog steeds niet tevreden met de service kunt u contact op nemen met de geschillencommisie van  Thuiswinkel. Deze vindt u op www.sgc.nl.